19 november 2009

Här bränns med tillstånd!

Här är etiketten till den tomma halvlitersflaskan vi fann i sågspånen under golvet nere i gården. Hur gammal den är vet jag inte, men jag har hört utan att lolla upp det att den finns i nytillverkning.
Hur som helst passar den in bland hembrännartillstånd och annat. Kanske följande visa också passar in .

"Ja en visa vill jag sjunga,
och den handlar om vårt brännevin,
Det vinet vill jag prisa
då det gör mig glad till sinn.
Så hej och hå för dig du gamle jägare
kom hit och ta en bägare
så blir du glad till sinn."


Glöm inte att klicka på bilderna så att de blir större och läsbara.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Blir det avsmakning med sång på inflyttningsfesten?

Lae i Nordtorp sa...

Det är mycket som talar för det!

Stig L. sa...

Ja tillståndet gäller väl
fortfarande?

Lae i Nordtorp sa...

Stig!
Man får inte läsa SÅ noga.

Solnasnackar´n sa...

Skål, tamejfaan!