18 december 2009

Tisdagsfrågan.

Frågorna var kanske väl svåra men med lite handledning så hamnade Jan i rätt land, stad och öl men att konstverket skulle heta Fire ball har jag aldrig hört. Det korrekta namnet är Universal Links on Human Rights och gjort som det är av taggtråd med ett ljus i är det Amnesty International som ligger bakom. Det ligger som sagt i Dublin och i närheten av fjärrbusstationen vid korsningen mellan Amiens Street och Memorial Road. Allt detta ligger inte långt från Conolly Station som Annaa Mattsson skrev så målande om den 15:e december. Att jag var på väg till Drogheda var ju inte så himla lätt att veta, men så var det. Där bedrev jag intensiva studier i Engelska samtidigt som jag gjorde en jämförelse mellan Eirann telecom och Telias två enheter Företag och Nära. I mina förmåner ingick att åka till och bo på hotell i Dublin under veckohelgerna. Det var faktiskt rätt skönt att dra iväg på fredag eftermiddag då jag bodde i en familj i Drogheda. De var jättetrevliga men det kan bli för mycket av det goda utan pauser. Så mycket kultur som jag insöp under dessa helger har jag inte fått i koncentrat varken förr eller senare. Inte blev det sämre av tisdagskvällarna hos Mrs Cairbre med alla musiker och annat trevligt folk. Där framförde jag Evert Taube´s Västanvind a capella och gjorde stor succé. Nu kommer jag varken ihåg engelskan eller Everts texter så jag får vara glad att jag kommer ihåg att jag var där.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Var det bara kultur som insöps?

Lae i Nordtorp sa...

Loa!
Förvisso icke, men till mycket stor del.