22 december 2009

Skinka och sill.

Nu står det mesta klart. Sillen lades traditionsenligt in i förrgår och igår hade turen kommit till skinkan. Lae briljerade hela eftermiddagen med skinkuslingen och vips var den griljerad. Därefter tog vi det säkra för osäkert och tog in årets gran. Det har ju snöat och stått i så vissa farhågor fanns att den annars inte skulle hinna torka innan påklädningen i morgon kväll. För säger traditionen att den skall klädas kvällen innan julafton så gör vi det. Katterna är sura för att deras liggplatser är färdiga men de har ännu inte fått se bilderna på hur Annaas katter gör. Jag fick en kattversion av "Silent Night" från goda vännerna Bosse och Ann-Marie. Om någon vill lyssna, skicka ett mail så levererar jag. Nu ger jag mig ut i halkan för bank-glögg- och julklappsbestyr. Sedan lämnar jag inte idet i onödan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har har skinkorna lagts i blot(i saltvatten) och kottbullarna har vi gemensamt briljerat efter konstens alla regler. Det var lite svettigt i koksvarmen , c:a +38c utomhus. Som tur ar finns det flakt.