07 december 2009

Försämringskassan igen.

Moderater ser hela tiden fuskare runt om kring sig. Man kan undra vad de har för uppfostran och erfarenheter. I min värld fick man lära sig att göra rätt för sig eller att ta konsekvenserna när man inte gjorde det. Vi lyckades väl inte till hundra procent, men jag tror inte jag lurat så värst många på så värst mycket. Däremot har jag gått på en och annan blåsning själv. Av detta drar jag slutsatsen att vi hårt och skoningslöst skall sätta åt dem som lurar samhället eller dess medborgare. Men det skall inte ske genom att det sociala skyddsnätet klipps upp och att människornas ekonomi luckras upp än mer. Samtidigt som svårt sjuka tvingas ut till arbetsmarknadens förfogande. Och vad är en svårt sjuk? Enorma tolkningsmöjligheter öppnas nu för Försämringskassans medarbetare vilka ju tvingas arbeta som forna tiders brännvinsadvokater. Jag vill se mer engagemang från mina politiska företrädare. Vakna och skapa opinion!!!!!!!!!

3 kommentarer:

Annaa M sa...

På något sätt verkar det som om myten om alla som lurar verkar vara starkare än lusten till uppror mot de politiska galenskaperna. De flesta verkar ju tror att "det händer inte mig" och tycka det viktigaste är att sätta dit alla de där andra som luras. Sorgligt!

Solnasnackar´n sa...

Jojo, det är någon lurt det här.

Fritt ur hjärtat sa...

Det värsta tycker jag är allt "vanligt folk" som svarar mig att jag har fel när jag påtalar hur det är. Så kan det ju inte vara säger det och verkar dämed nöjda med sin förklaring till att den borgerliga regeringen är bäst för alla.