20 december 2009

Vasaloppsträning.

Här går jag omkring och fryser. Men det är ett väldigt skidintresse häromkring. Trots att vi inte fått många centimeter snö och att det är kallt och blåsigt har klubben redan kört upp ett spår till entusiasterna som verkar njuta av att späka sig. Nu när det är mörkt kan jag från mitt
skrivkammarfönster se små ljus som hoppar upp och ner på åkern. Vid närmare studium kan man förstå att det är skidåkare. Olika falla ödets lotter. Jag som hatar snö bor i ett skidparadis medan det finns de som har 20 durgrader och önskar att de fick vara här och åka.

2 kommentarer:

rolf ohlson sa...

Vasaloppet, ja. Varje nyårshelg (sedan många år) avger jag mitt löfte för det nya året: "Jag skall inte åka vasaloppet i år heller."
Det har visat sig att jag tycks ha en "frände" med samma inställning- Kalle Moreus. (En beundransvärd musiker).
F.ö. lever jag med mottot: "Det ordnar sig".

Solnasnackar´n sa...

... å jag behöver inte ens avge ett nyårslöfte för att avstå från Vasaloppet.
Men det Nordtorpska skidspåret är ju fint.