07 juni 2011

Helg med reset.

I torsdags var vi ju och hämtade lökar i Stadsparken. Efter ett styvt arbete lyckades vi gräva ner mer än ett sjuttiotal på avloppsvallen. Lökar av okända sorter varvades med plantor i nya landet innan vi något övermodiga slängde vi oss över den gamla stencirkeln runt Mumiens Rhododendron, vilken sjunkt ner cirka 1 dm lägre än gräsmattan och således dolts under gräset. Vi klarade hälften och törnade in med värkande kroppar för att avsluta arbetet på lördag. Men lördagen infann sig med lika rådbråkade kroppar så vi beslöt oss för en inköpsrunda. Mumien köpte sådana där byxor som han i Kalles klätterträd har och säg vad som inte kläder en skönhet. Kombinerat med diverse överdelar blev hon riktigt nöjd. Själv hittade jag inte något jag ville ha så där vi sparade in några kronor som istället kunde användas till plantjord och topdressing. Efter en god måltid övergick jag till TravTVtittande medan Mumien topdressade och gjorde fint. Söndagen skulle sedan ägnas åt att färdigställa Rhododendronstenkanten men då sade kroppastollen till. Flimmer igen, men nu var det faktiskt elva månader sedan senast så det blir ju bättre. När man ringer in och undrar om det går att konvertera direkt så jag slipper äta ödletabletter blev jag ålagd att åka ambulans. Det kändes lite löjligt eftersom Mumien gärna hade kört mig. Samtidigt är det skönt att veta att det finns resurser när man behöver dem. Fantastisk omvårdnad och elbehandling gjorde att jag var hemma i egen säng 00.30 och efter en god natts sömn kunde jag fira Nationaldag med de andra ungdomarna i Sandhults Hembygdsförening uppe i hembygdsstugan på Götsereds fjällar. I dag har jag varit i Skene och röntgat det bråkande knät. Ännu ett bevis på bra sjukvård. Jag hann inte sätta mig i väntrummet innan jag blev uppropad. Jag hoppas det går lika bra för Yamboree som är hos veterinären just nu, för att komma på fyra ben så snabbt som möjligt efter förra veckans stora kattslagsmål.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hälsa till katten och sköt väl om honom!
Du klarar dig väl ändå?
Du vet hur man tacklar det mesta!