27 september 2012

Put an other log on the fire.

Det ryker in är ett uttryck som jag har hört sedan jag var liten. Men vad menade man? Ja, det har jag aldrig funderat över. Men idag när jag varit ute och byggt gjutform så började jag frysa i höstrusket. Det avhjälper jag  med en brasa när jag kommer in tänkte jag och petade in några pinnar för att få en brasa att värma mig vid. Då tog inte elden sig som den brukar så jag fick göra om försöket och då kom det in ett otäckt os som spred sig i rummet. Då förstod jag att det var lågtrycket som åsamkade mig även detta obehag. Efter ett nytt tändningsförsök spred sig värmen till min darrande kropp och nu känns det skönt, ombonat samtidigt som jag fick klart för mig vad man menar med att det ryker in. Och det är ju självklart .


Färdiginpetat.

Inga kommentarer: