04 september 2012

Hur skall detta gå?


Vid Hembygdsstugan 2011
Under lång tid har jag varit lite imponerad av spelglädjen som Backabogänget står för. Vid flera utomhusbegivenheter har jag fotat dem. Tyvärr för det mesta i motljus men det har blivit rätt bra ändå. Visst är man stolt när de frågade om jag ville öva med dem, jag som inte spelat med någon ordning på många år. Nu har vi övat flera gånger och jag har i dag medverkat vid en spelning på Sandhults äldreboende, Ekekullen. Efteråt planerade man höstens aktiviteter och det verkade som de ville ha med mig några fler gånger. Det fick mig att för första gången på åtta år skriva in en planering i almanackan. Herre Gud, vad har jag gett mig in på? Repertoaren är ju inte riktigt densamma som jag har haft tidigare men kul som sjutton är det. Jag får väl öva och stå i när nybörjarvärken i fingertopparna har släppt. Och jag brukar ju komma ner på fötterna för det mesta så håll tummarna! Och vill ni ha ett smakprov så kom till Trummesjön på söndag när Hembygdsföreningen kallar till Kolbullestekning och ätning.
Vid Trummesjön 2011