25 september 2012

Höst.


Petra
Nu är den här den vinter de svaga kallar höst. Jag räddade Petra från (h)östvindarna och rengjorde henne omsorgsfullt och med stor kärlek innan hon fick krypa in i ladugårdens dunkel där hon har sitt vinteride. Sommarboet fälldes ihop så inte varken katten eller råttan får för sig att ligga där och mysa. Under tiden jag sitter här och skriver har Mumien gjort ren grillen inför vinterförvaringen. Den har inte använts så många gånger i år men jag ställer in även den i ladugården i morgon. Betong och formvirke har anlänt så nu får vi se om gödselstadsväggen hinner förstärkas innan vintern. Jag hittar inga bilder varken på Petra eller grillen så ni får hålla till godo med den fantastska staden Petra i Jordanien.
Petra

3 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Bildens Petra är så god som en annan...

rolf ohlson sa...

Är gräsklipparen döpt efter "klipp"staden?

Lae i Nordtorp sa...

Så här kom det sig att det blev Petra. Vi tänkte på klippa och då blev det Petrus. Därefter undrade vi varför alla redskap skall ha manliga namn så i jämstäldhetens namn fick hon heta Petra som väl är den feminina versionen av Petrus (Klippa). Men klippstaden är fantastisk också. Där har jag ridit på en åsna till en kostnad av fem USdollar. Här är fler bilder därifrån.
https://picasaweb.google.com/105892258677834045317/Petra#