21 september 2012

Regnet det bara öser ner....

....och jag blir förkyld i både skor och strumpor. Nu är vi uppe i mer än 280 mm regn sedan midsommar och ändå är den värsta statistikregnsperioden kvar. Kanske vi kan komma upp i 1000 mm på helårsbasis? Men strunt i det för idag har Backabogänget spelat på Sparrehus och jag tyckte jag skötte mig riktigt bra även om C-dur inte är riktigt rätt för mig i Gunnar Vägman. Igår blev vi färdiga med vagnbodsgolvet så i helgen skall den åter fyllas med vagnar, trädgårdsredskap och dyl. Nästa projekt blir att gjuta plintar till nya bärstöttor för det gamla gödselstadstaket. Undrar om det blir så mycket snö i vinter så att det är lönt att ta ner släden från väggen (se bilden) och låna en häst?
Slutspurten på vagnsbodsgolvet.

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går det inte att slå upp en dörr längst till höger så att ni kan "gå på Portlema å slå huvet i dassdöra så hela skethuset skramlar"?

Solnasnackar´n sa...

Bra gjort, Nordtorpare!