16 oktober 2012

Lysande?

I dag har jag varit och motionscyklat samtidigt som jag fick en radioaktiv kontrastvätska insprutad i armvecket. Därefter blev jag genomlyst och fotograferad av en magnetröntgenkamera i 25 minuter. Skall jag vara riktigt ärlig så var det cyklingen som var det mest jobbiga. Konditionen är inte vad den har varit trots att jag klängt på Madeiras branter och druckit dess stärkande vin. Nej, mjölksyran spred sig ordentligt och jag kände mig helt svimfärdig efter en kvart. Då skickades jag att äta innan själva fotograferingen. Det hade nämligen varit påkallat att cykling och insprutning skulle ske på fastande mage medan korten skulle tas på festande mage. Men om det är en lysande idé att spruta in radioaktiva substanser i en så oskyldig kropp som min vet jag inte om jag håller med om. Men det vill ju till att hålla sig frisk om man skall orka att vara sjuk så därför skall undersökningen göras om nästa vecka, men då utan cykel för att läkaren skall kunna se skillnad på mitt hjärta mellan viloläge och påfrestande arbete. Sedan kanske jag är så radioaktiv så att jag lyser i höstmörkret som en numera förbjuden glödlampa.

Inga kommentarer: