29 oktober 2012

Rönnbären har gjort sitt!

Plommonträd i snöstorm

Nu vet jag ju att del lärde och även andra tvistar om det blir mycket snö till vintern när det är mycket rönnbär på hösten. De får säga vad de vill för här i Nordtorp blir det alltid mycket snö efter dignande Rönnbärsträd som vi har haft (redan) sedan augusti. I dag är det andra gången det snöar på en knapp vecka och jag våndas redan för att jag antagligen måste ta fram snöslungan före dubbdäcken skall på. Den 4:e november alltså. Och så till den positiva nyheten: Jag har sovit gott i natt. Kan det vara örngottets förtjänst. Eller är det helt enkelt så att jag var helt slutkörd efter ha tagit in trädgårdsmöbler och grill klockan två natten till söndag bara för att komma ihåg att ställa om klockorna till vintertid. Det var ju dessutom onödigt då de flesta klockorna går på Rotterdamtime och fixar det där själva. Stiernstrandsuret kunde ju Mumien fixat på morgonen. Det går ju ändå alltid för fort.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han är då för lustig den där Lae!

Unknown sa...

Vilken fin bild!

Solnasnackar´n sa...

Det var surt, sa rönnbären om rönnbären!