30 december 2012

Ny utmärkelse till Nordtorp.

Statykriget är en trevlig fototävling som pågått under en längre tid. Tävlingen administreras och sköts på ett utmärkt sätt av den enväldige domaren Solnasnackaren.
Tävlingen har varit indelad i två klasser. Fulast och vackrast. När stridsröken hade lagt sig kompletterades med ytterligare en klass, bästa kollektion. En utmärkt idé när det visade sig att kanonfotografen tillika bloggerskan Fritt ur hjärtat hade tagit en svit bilder av grannstaden Ulricehamns statyer. Att det fanns så många statyer där kunde väl inte någon tro när Borås envisas med att kalla sig Statystaden. Hur som helst så håller jag min vinst i vackraste klassen högt. Den står i samma klass som Medaljen för Nit och Redlighet i Rikets tjänst (NOR)  sjätte storleken vilken jag erhöll redan 1994.
Det var en himla tur att det inte förekom något julgranskrig i år för då hade det med garanti inte blivit något skönhetspris. Nu hoppas jag på en ny kul tävling att engagera sig i.

Evert Taube utanför Den Gyldene Freden i Stockholm.
Det var nära jag inte hade hittat statyn då byggnadsarbeten pågick och den stackarn var nästan ihopbygd med byggnadsarbetarnas toaletter.

Inga kommentarer: