16 april 2009

Arbetat på egen hand.

I dag har jag verkligen lyckats med det omöjliga. Jag sköt med spikpistolen i yttersta regeln i mitt väggbygge. Träffade en skruv i regelverket varefter spiken gick ut vid sidan och in i mitt vänstra pekfinger, gjorde en sväng och gick ut på andra sidan. Där stod jag med handen i vädret och satt fast. Det var inte utan att jag tänkte på Jesus som korsfästes vid den här årstiden. Efter smärtan kom blodet och jag tog mig loss själv, förband fingern med en montörshandske, väntade på svimningsanfallet som inte kom och sprang hem. Och jag som har varit en arbetarskyddskämpe i hela mitt liv. Jag skäms.

5 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Aj, aj, aj vad det måste ha gjort ont! Jag lider med dig.

Solnasnackar´n sa...

Uschianemej!

rolf ohlson sa...

Fy "te håken" vilken grej!

Lae i Nordtorp sa...

I dag ser det ut som ett huggormsbett. Jag hade tur, spiken kunde gått ut genom nageln.

Anonym sa...

Husch!
Dä kunne gått rittit gaert!