25 april 2009

Tjörnresa med komplikationer.

I torsdags anträdde Mumien och jag vår länge förväntade Tjörnresa. Vi skulle träffa Berth på Smedja Volund, hälsa på hos en av Mumiens kunder i Rönnäng. På kvällen Transatlantics bolagsstämma med eferföljande buffé. Vi genomförde detta ambitiösa program, men jag fick dessutom en övning i att hålla masken. Ty innan vi kom till Bollebygd fick jag fruktansvärt ont i magen. Redan innan vi kom till Göteborg var Mumien tvungen att ta över ratten och jag fick exprimentera med olika ställningar för att hålla smärtan på så låg nivå som möjligt. Jag hade som av en händelse ett rör Treo comp i reserv och i brist på annat intog jag två stycken som höll smärtan stången vid pastorsexpeditionsbesöket. Trevliga människor var det men det beror väl på det Bohuslanska påbrået. Sedan till Berth och jag tog två piller till och vi hade några fantastiska timmar med denne kompis som vi inte träffat sedan mitten av 70-talet. Vi fick bese smedjan och kolla produktionen innan vi drog oss tillbaka till kontoret för att frossa i gamla minnen. Tack för kaffet förresten! Två timmar bolagsstämma på en taskig stol blev bara för mycket sedan men en informativ och smårolig VD gjorde sitt bästa för att underlätta. Maten var också OK men hemresan blev en pina. Mumien ville köra mig till lasarettet men hade jag klarat hela dagen så väntade jag med doktor till morgonen då jag kunde ringa till vår egen lilla vårdcentral i Sandared. Det visade sig att jag hade njursten och Treo var väl inte det bästa hjälpmedlet även om jag klarade dagen på dem. Jag fick en smärtstillande spruta och recept på andra värktabletter. Smärtan försvann som i ett trollslag men fram på kvällen kom det tillbaka igen. Pärsen är alltså inte över. Jag har trettiåtta graders feber och dessutom ont i magen. Men snart är jag igång igen. Nu skall jag se på TV hur det går för Clear Sign i första V 75-loppet och om Jocose kan se till att hålla travkompaniets färger på en hög nivå i Guldbjörken som är tredje loppet på samma V75.

3 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Uschianemej! Det lät inte riktigt bra.
Men så länge du orkar intressera dig för hästar så finns det hopp om livet.

Solnasnackar´n sa...

Jobbigt, jobbigt!

rolf ohlson sa...

Njursten är minsann inget att leka med, fast det hade du väl inte tänkt heller.
Måtte du tillfriskna snabbt så att du kan greppa spikpistolen igen, men hästarna är nog roligare. Hoppas de gör vad som förväntas av dem.