21 april 2009

Kall varmfront.

Varmfronten som utlovades av en av Per-meteorologerna i TV blev inte mycket att hurra för. Det bekommer som tur är inte snickarna som klänger på ställningen och spikar och skruvar. Jag dokumenterar ju arbetet fotografiskt så jag kände mig manad att gå ut och ta några kort. Fingrarna blev stelfrusna så nu kan jag skylla evenuella felstavningar på köldskakningar. Även inomhus framskrider arbetet med verkstaden på ett utmärkt sätt. Tak och två väggar av sex återstår. Därefter kan Mumiens vernissage hängas. Vet ni att hon ínte har ställt ut sedan tidigt sextiotal? Men då var utställningslokalen av högre dignitet, Liljenvalchs på Kungliga Djurgården i Stockholm. Men dagens tavlor är av högre klass. Och det som stort sker......
Hon skall förresten på ögonundersökning i dag så jag skall agera privatchaufför och samtidigt byta till sommardäck. Men fortsätter dagens varmfront blir det väl snart snö igen.

2 kommentarer:

rolf ohlson sa...

Spännande och upplyftande med renovering och ombyggnad. Lycka till med allt! Är det den berömda spikpistolen som ostraffad syns på en av bilderna? Men du kanske sjunger som Evert ljusberg -"P´ån igen".

Lae i Nordtorp sa...

Jajamen, det är pistolen som vämtar på att få göra tjänst igen. Ljusberg har som vanligt rätt. Har jag förresten berättat när jag halkade in på ett bananskal vid releasepartyt för Jämtlands Presidentöl. Den hade ju under några år tillverkats i Göteborg men så öppnade man det gamla bryggeriet i Östersund 1996och jag hade inga andra meriter än att jag bodde på hotellet där festen var. Ljusberg i högform och ont i håret under nästa dags färd till Vemdalsskalet.