15 april 2009

Det friskar upp med lite vått.

Efter den underbara påsken tvättade jag altanen och satte ut trädgårdsmöblerna. Det skulle jag inte gjort för enligt lagen om alltings jävlighet började det naturligtvis regna. Men vid närmare eftertanke inser jag att det behövdes lite väta för att få fart på grönskan. På några timmar blev det helt grönt och det är ju fortfarande varmt så vi jublar trots att det regnar nu igen. Nu skall jag försöka få bytt vinterdäcken innan eftermiddagens läkarbesök.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Ta fram utemöblerna NU! Har du MISSAT sommartidens intåg?

Lae i Nordtorp sa...

Vid sommartidens ankomst hade vi fortfarande snö på altanen. Då hade jag ju inte kunnat tvätta bort alla svarta luftföroreningar som samlar sig i tjockare lager för varje år. Det problemet kan jag inte minnas att vi hade för tjugo år sedan.