05 april 2009

Dåligt omdöme Vanja.

Jag läser på Text-TV att Vanja Lundby-Wedin avgår från några styrelser. Det gör jag inte för att Mona Sahlin tycker det säger hon. Då måste jag påpeka att här handlar det inte om vad partiet eller enskilda människor anser. Det är helt enkelt så att den som sitter i 24 styrelser, samtidigt som hon tror sig om att kunna sköta ett av Sveriges mest viktiga och svåra jobb, visar ett upprörande dåligt omdöme. Detta dåliga omdöme delar hon med de som utsett henne till alla dessa uppdrag och det innebär att LO måste se över hela sin organisation. Det har gått för långt med att det ena uppdraget medför ett annat, etc. Kanske det är dags att övergå till att bli en kamporganisation igen. Det är i alla fall dags att ta diskussionen, för att sitta på två stolar är inte lätt.
Att sedan tro att raset för sossarna enbart är Vanjas fel är att göra det enkelt för sig. När man lutar sig mot det borgerliga och dessutom politiskt opålitliga Miljöpartiet gräver man på sikt sin egen grav. Dessutom tror jag att en partisekreterare skall ha en annan utstrålning än den nyss tillsatte. Men det är väl ytterligare ett av Sahlins misstag.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Håller med!

Anonym sa...

BLOGGTIPS. Jag är författare. Förutom poesi har jag nu börjat skriva självbiografiska noveller med motiv från kyrklighet och psykvård. Kolla:

http://nattljuset.blogspot.com/

http://nattljuset.blogspot.com/

- Peter Ingestad, Solna