02 augusti 2009

Vinterns budbärare.

Förra året hade vi en diskussion här på bloggen huruvida många rönnbär innbär mycket snö eller om det förebådar en mildvinter. Jag tror som de gamle här i trakten att det innebär mycket snö. Har jag rätt får vi redan nu köpa biljett till varmare nejder. För även om rönnbären ännu inte fått sin mogna färg så är de rejält många i antal och risken för vargavinter avskräcker. Men ännu är det sommar och några vackra blommor klarade sig undan Mumiens attacker med lie och röjsåg. Hon får slita för oss bägge under tiden jag flimrar omkring och inte orkar med annat än att leda arbetet och instruera i användande och startande av röjsåg. Men vänta bara till nästa konvertering, då kommer jag igen!














3 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Men e du i otakt igen, redan?! Jäkla otur.

Rolf Ohlson sa...

Fantastisk Mumie du har!!
Hoppas du kommer i takt snarast.

Lae i Nordtorp sa...

Då hoppet är det sista som överger människan hoppar det säkert rätt igen, hoppas jag.
Som travesti på gamla poesiböcker kan man säga, "Eva är en duktig flicka, hon kan mer än att sy och sticka."