21 september 2010

Flamma stolt.........


Något heraldiskt mästerverk är inte Bohusläns flagga. Men ändå blev jag glad som en speleman när den idag damp ner i ett kuvert adresserat till den blivande pensionären. Lägligt var det också då den gamla svenska hade blåst sönder och blekts, om än inte av tropikernas sol så i alla fall av trägen användning. Nu får den hänga uppe lika länge som vimpeln på flaggstången. Det brukar betyda början av oktober.
Nu till något helt annat. I morgon är det kriteriekval och jag har ingen möjlighet att skriva på bloggen. Därför tänkte jag göra ett litet chanssystem på 100 rader som jag gärna visar här.
3
6
1-3-4-10-11
5
1-3-5-9-10
4-5-8
Vi hoppas på god tur och satsar de 27 kronor, som mina svågrar och jag har kvar i spelpotten, på nummer 6 Famous Fayline i 2:a V-64 avdelningen vilket är det samma som lopp 5. De två senaste loppen har Erik kört mycket passivt så nu är det upp till bevis. Nu är det dags för Famous att bevisa att han är så bra som vi tror och en värdig arvtagare till mormor Fay Topline.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är rätt mycket Norge över den flaggan?
Har inte bohuslänningarna blivit "riktigt" svenska ännu?

Mumien sa...

Till Anonym:Det kan vara en fördel att inte vara med i EU i vissa fall. Men det blir ju "vi" å "dom" och det är inte bra, vi bor ju alla på samma klot.
Vilket får mig osökt att komma på en historia: En dalmas gick förbi ett skyltfönster i Stockholm där han beundrade en jordglob. Det var första gången han såg en sån så han slank in och frågade: (med daladialekt) Har ni ingen kula med bara Dalarna på?

Solnasnackar´n sa...

Grattis Travkompanidelägare!
(Även jag hade 4 rätt, på satsade 200:-)

Lae i Nordtorp sa...

Tack för det och jag hade faktiskt 5 rätt. Det var synd på Famous som galopperade hejdlöst i starten. Vi fick inget svar på hur bra han är och AIKaren Pettersson fick inga uppfödarpengar. One to many var däremot riktigt bra. Kanske får Travkompaniet ännu en storloppssegrare. Det kan behövas för Maharajah, Jaded etc. till trots gick bolaget minus med 5 millar förra året.