20 december 2010

Det var inte kamremmen.

Ibland har man tur i oturen. Jag hade tänkt åka och byta ut tomflaskor och burkar mot välfyllda dito. Detta innebar att Forden måste tas fram ur snödrivan den stått i de senaste tio dagarna. En form av arbete som inte är så nyttigt för oss flimmergubbar. Nåväl, loss kom den när det smäller till och sedan blev det tyst. Det kokade, rök och luktade och på marken låg en rem. Jag ringde Mumiens kusin som brukar fixa det mesta när det gäller bilen. Hur ser remmen ut? Är den refflad? Ja säger jag. Då kan det vara kamremmen. Jag kommer och kollar efter jobbet. Han kom i kölden och kunde konstatera att det var drivningen till servo, värme och laddning. Så nu får vi bärga i morgon och då får min själ tomflaskorna följa med. Mumien hade också tur. Hon flög med sista planet i går kväll från Stockholm och det var nog det enda planet i går som kom fram före utsatt tid.

Inga kommentarer: