18 september 2011

Om jag får välja blir det val.

Valsafari har jag varit på vid flera tillfällen med blandat resultat. Delfiner är nästan garanterat och jag har sett Kaskeloter i kikare från land på San Miguel. Men att komma nära de stora rackarna i båt är förenat med en hel del tur och så krävs det en kunning båtbesättning med bra kontakt med spanare i land.




Det närmaste jag varit en riktigt bra bild var på en katamaran utanför Madeira. Då hade jag riktat in mig på ett gäng som kom rakt emot oss. Jag skulle knäppa när de hoppar nästa gång. Vad händer då? Jo, en stor tjock gubbe hoppar upp framför och jag fick ett kanonfoto på hans ryggtavla. Nu vill jag se en lika stor som den konstgjorda som hänger i taket på varuhuset Modello i Ponta Delgado. Eller får jag nöja mig med de mindre. Vad spelar det egentligen för roll? Det roliga är ju att komma ut på sjön i vackert väder och njuta av vågor och vind och hoppas på något vackert.

Inga kommentarer: