11 september 2011

Kolbullar vid Trummesjön.

Idag var det dags för ytterligare en av Sandhults Hembygdsförenings klassiker. Kolbullar serverade vid Trummesjöns vackra strand ackompanjerad av Backabogänget. Vad passar väl bättre i dessa sammanhang än Helgdagskväll vid timmerkojan med föreningens ordförande Gunnar Toresson som solist på klarinett. Eller som svågern vanvördigt uttryckte det, blåsrör. Vi skickar stafettpinnen vidare till Gunnar i Uddevalla. Inledningsvis var väl vädrets makter inte riktigt på vår sida men när Backabogänget visat att de kan spela även under paraply så tinade makterna upp och vi fick lite sol med tonvikt på lite. Trevligt värre alltså och då måste jag kanske berätta vad kolbullar är och det gör jag med hjälp av Wikipeda.
Själv tänker jag på kroppkakor eller rårakor när jag känner smaken och det är inte så dumt det heller. Som avrundning av den trevliga tillställningen och all musik kom det en storlom insimmandes och var hur sällskaplig som helst.










Att den inte är rädd för alla människor? sa en dam varvid en lustigkurre utbrast "den kanske är lomhörd".
Klicka gärna på bilderna så blir de större!

1 kommentar:

Solnasnackar´n sa...

Lomhörd var ordet, sa Bill... Vad Bull svarade vet jag inte.