16 mars 2012

Ett runt hål.

Förr kunde man köpa ett  brunnslock med hål i mitten för att kunna montera en pump på. Idag kanske man bara sätter upp pumpen som prydnad och då behövs det ju inte något hål. Men har man en brunn i trädgården som ger hur mycket vatten som helst så vill man gärna kombinera skönhet med nytta. Så efter instruktion från Lennart har jag ägnat ett antal timmar åt att borra i en ring med 160 millimeters diameter. När jag fått bort allt i ringen upptäckte jag att det gick ihop fyra armeringsjärn i den klumpen som jag trodde skulle ramlat ut. Ny telefonkonsultation med Lennart och sedan sågade jag bort järnen med tigersåg. Lätt som en plätt och nu har mitten fallit ur. Montage av pump dröjer väl några dagar men jag lovar återkomma i ärendet när kroppen har rätat ut sig. Nu har jag i alla fall bôrt bôrt bôrt.

3 kommentarer:

Stig L. sa...

Jag skall göra samma sak i vår,hustrun fick en gammal pump av grannen,men det blir bara fuskvatten som rinner ur den.

Anonym sa...

Tur att man förstår vad du menar.

Solnasnackar´n sa...

Händigt!