21 mars 2012

Uppåt! Med Kronan på verket.



Jag är också en krona på verket.
Vissa dagar går allt snett. Idag är det tvärt om. Jag inledde med att hämta Forden hos Kjell. Reparationen blev trehundra SEK billigare än utlovat. Sedan åkte jag till ombesiktning med den och blev godkänd (Forden alltså). När jag därefter kom hem kastade jag mig full av optimism över uppsättningen av trädgårdspumpen. Tro mig eller ej men det gick som en dans och även om det kostade på den fete och lates rygg så är det klart för pumpning nu. Som bonus fick jag kaffe och semla när Mumien kom hem från arbetet. Håller det här i sig så vinner väl Travkompaniets Panne de Moteur på Valla i kväll och efter ytterligare några vinster kan jag gå och lägga mig nöjd och glad.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till en lyckad dag!
En vacker färg är det på pumpen, har du målat den själv?

Anonym sa...

Snyggt jobbat.
Är det inte läge att byta ut bilden på huset nu. Blygråa moln och snö känns rätt dystert nu.

Jan

Mumien sa...

Jan
Såja, lugnt och fint. Här tar vi problemen i den ordning dom uppstår. Det är på gång.....

Anonym sa...

Oj, så fint ni har det. Händigt värre också.

Mvh Tobias

Anonym sa...

Jag har länge känt att det är ett problem med det nedslående vintermotivet , dessutom julljusstakar.
Kram syster

Solnasnackar´n sa...

Samling vid pumpen i fortsättningen?

Lae i Nordtorp sa...

Jag kan instämma med föregående talare men känner mig ganska utpumpad. Jag hoppas läsarna blir nöjda med ny bild.

Lae i Nordtorp sa...

Ursäkta anonym!
Jag har missat attsvara på om jag målat pumpen själv. Det har jag inte, men jag tror originalet hade denna färg.