30 mars 2012

Bråda dagar.

Nu har det varit uppehållsväder ganska länge. Men kallt är det fortfarande. Brrrrrr!!! Men jag har hunnit med en hel del av vårsysslorna utan att svettas, så det får jag vara nöjd med. Jag hade länge pratat om att hälsa på kusinen som ligger på Uddevalla sjukhus men inte vågat ge mig ut på egen hand i bil. I onsdags överraskade Mumien mig med att hon tagit ledigt från arbetet för att jag skulle få se havet, besöka kusin och gå på föredrag i Bohusläns Muséum och dessutom få ett avbrott i allt vårbruk som fotfarande återstår. Omtänksamt måste jag säga och trevligt hade vi även om det var lika kallt på Orust och i Uddevalla som vi är vana vid i Nordtorp. Middag avnjöt vi på Christers Restaurang i Henån. Och där hade de en remouladsås som nog var den bästa jag ätit i hela mitt liv. När allt vi planerat var klart var det några timmar kvar till föredraget så då ringde vi Larssons som klagat på att vi aldrig hinner till dem när vi är i Uddevalla och det passade utmärkt att vi kom på kaffe. Egentligen störde vi mitt i maten och snart satt vi där och delade deras middag som satt perfekt vid denna tidpunkt. Tack för det!! Därefter for vi iväg i tankarna och diskuterade både gammalt och nytt så att föredraget glömdes bort. I och för sig tråkigt men så trevligt som vi hade så gjorde det inte något. Det kommer alltid nya tillfällen att gå på Berättaraftnar och liknande men att träffa goda vänner överträffar allt.

Inga kommentarer: