30 maj 2009

Det går långsamt fram, men det går ändå fram. Vi hurrar för vårt bygge om vi kommer till Köbenhavn. Nu är en gavel helt klar och den största delen av plåtarna i övrigt på plats. Då återstår det tålamodsprövande arbetet med finplåtslageriet runt fönster och dörrar. Dessutom skall fyra dörrar tillverkas och sättas på plats. Men vi hjärtpatienter har ett oändligt tålamod och optimism. Jag utgår alltså från att alla bitar är på plats när jag är klar med verkstaden. Vi har dessutom lyckats fylla en container (15 kbm!) med den gamla panelen och diverse annat skräp. Gissa om via var ledbrutna i går kväll? Skollärarens brevlåda, som jag tidigare använt som illustration till bostadsbristen, klarade sig än en gång från att skatta åt förgängligheten. Tänk vad lite nostalgi kan göra.

Nu är det klart att sommaren är här. I dag släpptes hästarna ut i hagen på andra sidan vägen. Även om det inte var något hingstsläpp precis gick det inte att ta miste på glädjen att få springa fritt hos de vackra djuren. För att spara bildutrymme hänvisar jag till förra årets bilder. På tal om vackra djur så kommer Lie Detector ut på Solvalla i Stoeliten i dag. Hade det inte varit för ett bakspår hade oddset varit ganska tilltalande. Vi chansar! Ingen dålig uppvärmning inför morgondagens Elitlopp där väl Jaded åtminstone skall ta sig till final.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vem var det som fick springa fritt hos de vackra djuren????
Vilken upplevelse , även att få skåda...

Lae i Nordtorp sa...

Fel av mig. Det var hästarna som var glada över att springa fritt.

Anonym sa...

Jag förstår att du också var glad att se dem!
Så vacker ladugården blir!
Det gläder de gamle!