17 maj 2009

Torr och tråkig men ändå bäst.

Trots kylan i går kväll uppebarade sig för första gången i år världens mest kända klockfågel. Redan Evert Taube satte ju olika epitet på göken beroende på vilket väderstreck han hördes i. Nu började han i norr och då är det enligt Evert en torr och tråkig gök. Men sedan drog han sig sakta västerut och då blev det ju helt plötsligt en bästergök. Det var tur han inte hördes i söder för med en ny njurgrusattack i natt hade det inte varit så lustigt med en dödergök. Hade kanske känts som ett dåligt omen.
Jag skickade länken till mitt blogginlägg om äventyren på sjukhuset till Regionordföranden Roland Andersson. Det uppfattades som att jag sänt en skrivelse så nu är vi mitt uppe i en diskussion om kvalité och skatter. Jag sammanfattar den här på bloggen när den är slutförd.

Inga kommentarer: