11 maj 2009

Uppskjuten vernissage.

Som ni kanske redan förstått blir Mumiens vernissage uppskjuten då jag i mitt knappt ihophängande tillstånd ej förmår färdigställa lokalen. Men skam den som ger sig så nu satsar vi på den 5 september i stället och gläds åt de tavlor som hinner göras under tiden.
Spikpistolen har bytts mot kamera under de perioder jag orkat hålla mig upprätt och här vill jag nu presentera mina modeller som i sin tur presenterar sommarens kollektion vilken hittades på vinden i Gamla gården. Tänk så förutseende att sy upp 2009 års klänningar redan på 1930-talet. Den röda som så elegant bärs upp av Mumien är faktiskt Svärmoderns brudklänning i omfärgat skick.

5 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Ja men hur går det för dig. Är du inte koverterad än??
DÅ planerar vi in september.
Klänningarna är fantastiska.
Kjerstin Dellert sa det till mig omkläder.
_ungdomarna tror de är först med kilklackade platåskor och smal midja. Det hade jag för 50 år sedan.
Nog är det så.
Krya på dig och ta det lugnt!

rolf ohlson sa...

Det var ett snyggt kameraskott, lae!
Tänk, jag tycker att kläderna från förr i många fall var vackrare än idag. Dina modeller bär dem med bravur.
Hoppas du kryar på dig fort. Hälsa spikpistolen!

Mumien sa...

Tänk så eleganta vi hade varit utan jeans under klänningarna! Vandrarkängor döljs bakom påskliljorna, kanske inte den munderingen som ger kläderna rättvisa. Den svarta klänningen kan vara 100 år, vet ej exakt men den röda är från 1938 o. den gröna ung. från samma tid. Fullt möjliga att bära om man blir bjuden på Nobelmiddag nån gång.

Lae i Nordtorp sa...

Simone!
Jag måste uppvisa ett waranvärde i blodet mellan 1,9-3,0 i tre veckor innan det blir tal om konvertering. Under tiden flåsar jag när jag går och somnar när jag sitter. Vaknar med panikkänslor när jag inte får syre.

Rolf!
Vi är helt överens om att kläderna i de flesta fall var trevligare förr.De var i alla fall hela och rena.

Mumien!
Vi har i alla fall varit på galamiddag i Vita havet. Undrar om det finns något kort på det så vi får se din kreation vid det tillfället.

IngBritt Priver sa...

Vad trevligt att se systrarna Klasson tillsammans och så fina de är i de gamla klänningarna. Har inte sett dem tillsammans sedan 60-talet.