07 januari 2010

Det har varit vargavinter förr.

Jag sitter här med mitt evighetsarbete, att skanna in 7000 Diabilder i datorn. Jag är nu framme vid året 1971 och har dessutom skannat in lite här och där fram till 2002. Inchallah klarar jag det under min livstid. I dag upptäckte jag i alla fall att det var en fin höst 1970 när badhytten fortfarande stod kvar vid Vatthultasjön och det var

gnistrande kallt och vackert i december och jag delar gärna med mig av några kort plus ett som jag tog i från köksfönstret igår.







7 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Usch vad kallt det verkar vara i Nordtorp.

Lae i Nordtorp sa...

Det är som Nordkap. Hade det inte flimrat så ofta hade jag följt ditt exempel och åkt till ett ställe med mer lagom temperatur. Mallis verkar ju kul men jag tror det är lite varmare på Azorerna och Madeira.

Anonym sa...

For att inte tala om Down Under! Nu ar det 36+ igen!

Mumien sa...

Anonym!
Usch va´jobbigt ni verkar ha Down Under. Tur man inte är där eller i Varberg (surt sa´räven...)

Anonym sa...

Efter ett langt f.m.bad kan man sitta inne vid flakten och mala konstverk!

Anonym sa...

Sitter i soffan och försöker förstå kort nr. 3. Kanske är det det berömda gruset som spelar mig ett spratt ;-)

Lae i Nordtorp sa...

Anonym!
Se det som en konstnärlig bild i motljus signerad Mumien. Jag tycker den är lättare att förstå än varför det är så bra med avreglerad elmarknad.