12 januari 2010

Är det så här växthuseffekten yttrar sig?

Man skall inte skämta om allvarliga saker, men nog är det deprimerande när uppvärmningen stannar av och jag fryser in i märg och ben. Var det månne en effekt av Köpenhamnsoöverkommelsen? Vackert som en arrangerad bild är det ute, men en snål ostanvind drar fram över Nordtorpsprärien så det vill till att ha ett redigt kroppsarbete att syssla med om man skall hålla värmen. Men Vasaloppsåkarkandidaterna är lyckliga. De guppar omkring på åkrarna långt in på nätterna utrustade med pannlampor och gott humör. Och så är väl det med det mesta. Det den ene tycker är kul tycker den andre är pest. Så jag tar det lugnt, väl medveten om att min tid kommer. Under tiden kan man alltid träna inför kommande travloppshöjdare 2010.

3 kommentarer:

Stig L. sa...

Om jag fick köra ett dylikt fordon,
kanske jag skulle tycka lite lite
lite om snön.

Anonym sa...

Vad heter hästen och vem sitter i "sulkyn"?

Lae i Nordtorp sa...

Stig!
Visst är det inspirerande.

Anonym!
Nordisen hette Olle och kusken Lae. Året 1955 och platsen Frändefors.