25 januari 2010

Jag hinner inte med.

Att vi är i ett intensivt skede med bygget märks inte minst på att datorn är igång ständigt. Mumien jämför produktbeskrivningar på alla vitvarumärken som finns och även i de enskilda fabrikanternas sortiment. Och jag som trodde alla tvättmaskiner tillverkades av Zanussi. Att vi har haft gäster två helger i sträck har dessutom degraderat datorn till TV-apparat då Mumien skall se de missade programmen när vi nu inte kan spela in längre. Som grädde på moset hade någon lagt in porrlänkar på kommentarerna i min blogg så nu har jag med benäget bistånd av Simone lagt in en ordkontroll till kommentarerna. Hoppas det inte stör er alltför mycket utan att ni fortsätter att kommentera som förut.
Nu har vi beställt lister i samma utformning som de gamla och även sådant tar tid. I dag har taken isolerats, så kommer nu fönstren denna vecka är huset tätt. Skanning och research har också hållit mig från datorn, men nu är jag igång igen. Jag har planerat att redan denna vecka skriva lite om jordbävningen i Los Angeles som vi fick uppleva på plats 1991.

Jag brukar se fram mot Gunnar Klassons berättarafton på Bohusläns museum i Uddevalla sista onsdagen i månaden. Då försöker jag även att besöka någon gammal kompis på dagen och njuta av bilder och berättande på kvällen. Men den här månaden fryser det inne. Dels vill jag inte utsätta mig för väglaget och kylan dels har jag blivit kallad till läkaren och nu har det även beslutats om ett extra byggmöte på onsdag eftermiddag så jag verkar få dagen att gå ändå.
Bilden som inte har något med inlägget att göra är signerad Mumien 1971 och är tagen vid Pickesjön utanför Borås.

4 kommentarer:

stig L. sa...

Bra att du skriver igen,blev lite orolig.

Lae i Nordtorp sa...

Stig!
Det blir mycket nu, men det har väl snart nått maxpunkten.

rolf ohlson sa...

Saknar dig till berättaraftonen!
F.ö. är det spännande att via din blogg få följa Nordtorps förvandling.
Önskar intensivt att det skall bli åtminstone en grad hett ute! På onsdag kanske?

Lae i Nordtorp sa...

Jag tror jag för en gångs skull har gjort rätt.Ni har väl sett prognosen för onsdag.