04 januari 2010

Umkraut vergeht nicht so leicht!

Återigen kom det gamla ordspråket till användning när jag överlevde ytterligare en konvertering av hjärtat. Av någon anledning blev ogräset till ont krut vid översättningen från tyskan. Men det spelar väl ingen roll. I och för sig har jag klarat mig utan hjärtflimmer ända sedan den 7 september men jag kände igen symtomen direkt när det började på natten mellan lördag och söndag. Och om man vet när det startar har man några dygn på sig och göra en konvertering direkt. I annat fall blir det till att äta ödlemedicin (Varan) en längre tid och det är inte trevligt. Nu hade jag tur och var konverterad redan klockan 16 i går. Men under rådande kyla vågade jag mig inte ut i dag och har följaktligen inte följt upp varken bygge eller snöröjning. Jag fick även använda mig av en okänd fotograf. Det är i alla fall skönt att man kan glädjas åt alla människor som tycker det är kul med vinter och innan jag vet ordet av är det vår med jämning och flyttning. Då finns det ingen anledning att klaga utan man kan utbrista i ett annat ordspråk. Hej flickor, vi har vår i luften! Var har ni er?

3 kommentarer:

Stig L. sa...

Lae! Fint att höra att det
att det löstes så fort,undrade allt
varför det var lite tyst på bloggen.

Anonym sa...

Vilken häftig bild ! Ursnygg !

Lae i Nordtorp sa...

Synd att jag inte tagit bilden själv. Fick den i ett bildspel från Bosse och Ann-Marie