20 januari 2010

Tror jag på det här?

Som den uppmärksamme läsaren inte har kunnat undgå så besväras jag av ett antal diskbråck och annan värk på baksidan. Mumien hade läst om en spikmatta som inköptes och förärades mig förra våren. Mot ischiasen hjälpte den riktigt bra, men några andra magiska egenskaper upptäckte jag inte. Efter ett tag slutade jag leka fakir och sedan har den legat och samlat damm i filthögen. Nu i Bilden från Wikipeda kylan har värken varit rent ut sagt för djävlig och i går tog jag fram spikmattan igen och vad händer efter två gånger femton minuters späkande på taggarna är jag om inte botad så åtminstone rörlig. Det som brukar kännas som en nerhasad socka under foten är riktigt mjukt. Det är säkert en tillfällighet för det är ju inte vetenskapligt bevisat. Så det är väl bäst att ta tillfället och åka till monopolet och köpa något smärtlindrande så man inte överraskas när tillfälligheten upphör.

4 kommentarer:

Stig L. sa...

Kanske det är det där med tron
som kan flytta berg??

Lae i Nordtorp sa...

Stig!
Jag tror faktiskt det.

Solnasnackar´n sa...

Så du spikar dig i stället för att späka dig?

Lae i Nordtorp sa...

Loa!
Man får inte utesluta några möjligheter.