24 februari 2010

Walk over.

Dagens begivenhet har jag sett fram emot i en hel månad. Berättarafton på Uddevalla museum brukar jag inte missa frivilligt. Det ger mig möjlighet att träffa gamla vänner under dagen och sedan avrunda med gamla bilder i sällskap med andra Uddevallabor som även de börjar kännas som gamla vänner. Nu blev det walk over på grund av vädret och väglaget både i januari och februari, så nu är det mars som gäller. Men nog har jag hållit mig sysselsatt ändå idag. Tänkte köra upp genvägen över åkern med gamla snöslungan som fungerade i söndags även om utkastningen var lite trött. Idag fungerade inte skoveln över huvud taget. Då blev jag ilsk och skruvade isär den för att kolla om det eventuellt var en rem som gått av. Inte då. Skruva ihop igen och då går den bakåt på alla växlar inklusive friläge. Var håller de hus med den nya fabrikationsfelinlämnade som skulle varit klar i måndags? Jag hinner inte tänka klart tanken innan de ringer på mobilen och säger att det blir leverans i eftermiddag. OK, in i duschen och jag hinner precis torka mig och få på lite kläder innan det ringer på dörren. Det är väl ingen som vill mig något tänkte jag men det var det. Mattläggaren ville veta hur bred bården skulle vara i tvättstugan. Telefonjakt på Mumien följde. Det är ju hon som har hand om den konstnärliga utsmyckningen. Slutet gott, allting gott men jag gick ju miste om statistrollen i Simon och ekarna när jag inte kunde åka till Uddevalla. Jag hade säkert gjort mig som patient för det har jag övat som sjutton på de senaste åtta åren.

13 kommentarer:

Stig L. sa...

Lae! Jag och du ligger risigt till
som statister,dom ville ha långa och smala, varför kan man undra?

Lae i Nordtorp sa...

Stig!
Hade de bara fått se oss hade vi säkert fått några roller där det krävdes lite pondus.

Anonym sa...

Det undre fotot är det vackraste jag sett på länge! Vem , eller vilka föreställer det och när är det taget?

Gunnar Klasson sa...

Lae!
Jag träffade en polare till dig på berättarafton igår. Du hade skickat dit honom sa han. Banne mig att jag idag kommer ihåg vem det var men du vet säkert. Han sa efteråt att det blir fler besök på kommande berättaraftnar.

Lae i Nordtorp sa...

Anonym!
Det är vår egen sparbanksek till höger och hunden Sessan till vänster. Och så är det väl Simon.

Gunnar!
Jag har rekommenderat Berättaraftnarna till så många att det vore väl sjutton om inte någon hade gått dit. Kan det vara reparatör L? Och jag hoppas verkligen att jag kommer nästa gång.

Anonym sa...

Vem --- är Simon?

Lae i Nordtorp sa...

Filmen bygger på en bok som heter Simon och ekarna. Den verkliga personen kanske inte vill bli omnämnd här.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Simon_och_ekarna

Anonym sa...

Kan fotot vara taget 1971?

Lae i Nordtorp sa...

Anonym!
Enligt nogrant förda anteckningar är det i april 1970. Jag kom dessutom på att jag är gudfar till honom om det kan vara till någon ledning.

Anonym sa...

Då tror jag att jag vet!
Det är ett av mina favoritsyskonbarn!

Lae i Nordtorp sa...

Så kan det vara.

Anonym sa...

Ett förtydligande: Jag har 4 favoritsyskonbarn, 3 av dem var inte ens födda då.

Anonym sa...

Hur --- räknar jag? Vid det tillfället hade jag ju 2 !