16 augusti 2010

Undrens tid är inte förbi.


I förra veckan skrev jag om våra adressändringsbesvär. Jag hade viss förståelse för tekniken, men tyckte ändå att det var bättre när man hade personlig kontakt med dem man hade att göra med i olika sammanhang. Då visar det sig att adressändringar.se är ett humant företag! Eller är det så att de har en för dessa tider sällan skådad serviceanda bland sin personal! Hur som helst, en trevlig kille ringde upp Mumien som är administrativt ansvarig här i Nordtorp. Han hade till och med läst min blogg och förstod vår irritation. Självklart skall ni inte behöva betala 410 SEK för eftersändning när ni har kvar samma postlåda. Heder åt honom och hans företag.

Pengar skall ju omsättas och då kom jag ihåg att getingarna som stack Mumien förra veckan skulle utrotas. Jag ringde Insecta och tro mig eller ej, de dyker upp redan i eftermiddag så att Walter kan hämta traktorn och Mumien plocka hallon utan risk för sveda och värk. Kanske vågar jag mig till och med dit med gräsklipparen. Att ha en getingfri lagård är absolut värt två eftersändningar.

Jag måste ju också berätta att vi i fredags fick markis till uteplatsen och persienner där sådana behövs. Flera lådor packades upp så det finns visst hopp om att allt är klart och utlovade kalas går av stapeln innan pensioneringen.

1 kommentar:

rolf ohlson sa...

Det var huggarn till att lyckas med att få puzzlet att gå ihop.
Gratulerar! Hälsa Petra (orkar hon med regnet och åskan?).
Du har en exellent administratör också förstår jag. Lyfter på hatten för Mumien.