05 augusti 2010

Konstverket på plats.

I går var det dags för en ny Kinnekulletripp. Jag var och hämtade dörrplåtarna som Therese smitt åt oss. Här ser ni hur det såg ut före och hur det blev efteråt. Jag kunde inte heller undanhålla konstnären för er. http://www.smedjatherese.se/ Visst är det ett kanonfint arbete? Dessutom fick jag äta av Echsets patenterade våfflor med västkustsallad. Det smakade görgött. Om ni har vägarna förbi så pröva. http://www.echset.se/ Att vi dessutom hann med att minnas

och prata om den fantastiska festen med Eriksbergsgänget i början av juli, ja, det var en ren bonus.

4 kommentarer:

rolf ohlson sa...

Verkligen stiligt! Har du gjort ritningen eller är det konstnären?

Lae i Nordtorp sa...

Rolf!
Tänk om jag hade kunnat forma på det viset. Nej det är allt konstnären som stått för såväl idé som skiss och utförande.

Magnus sa...

Det blev fint. Vilken tur att vi tog bort den gamla masoniten och hittade den fina dörren under. Du har inte funderat på att göra rent gångjärnen också nu när du fick en ny dörrskylt i svart smide.

Lae i Nordtorp sa...

Magnus!
Jo, jag har tänkt göra rent gångjärnen och måla dem svarta. men det är mycket annat som prioriteras högre. Men visst var det tur att vi tog bort masoniten.