11 augusti 2010

Leveransproblem.




Ja nu har även Walter upptäckt att det inte bara är att gå in och köpa ett nytt 6-voltsbatteri till Bosse Linder. Änej, rejäla leverenstider mår man bäst av då blir det inga snabba affärer. Idag har Mumien dessutom fått besked att affären inte kan godkännas då den är anmäld på ett för gammalt underlag. Vi tyckte det var kul med gamla papper och har väl tagit 1975:s årgång. Vi hittar ingen annan så om inte Walter fick med den hem blir jag väl tvungen att skaffa en kopia för att fullfölja Mumiens skyldigheter. Försäkrad är den i alla fall så den kan ju både krocka och brinna upp utan större olägenheter.
I går var vi på turné och var jag fotograferade Mumien då är det väl ingen som kan gissa. Tack för kaffe, dopp och frukt Lisbet och Kurt.

8 kommentarer:

Stig L sa...

Biltema brukar tilhandahålla 6 v
batteri,fans på lager när jag behövde till Forden,bildgåtan är väl för lätt för en Uddevallabo,så jag gissar inte

Anonym sa...

Det är kanske Tanumshede, men fanns det urtidsdjur där nu ?

Anonym sa...

Tips från Sollentuna:
https://www21.vv.se/bestallregbevis/Start.aspx

Anonym sa...

Utom tävlan ges en ledtråd till Dagens bild:

Gossen och ringen på bilden har väl ett yrkesmässigt samband?

rolf ohlson sa...

Som Uddevallabo så behövs det inga gissningar om var ni varit och fotograferat. Säger inget annat än att det är en av mig mycket älskad plats som skänkt mig mycket glädje sedan barnsben.

Mumien sa...

Till Anonym Sollentuna.
Det framgår inte av texten att kontakt redan tagits med nämnda myndighet som hade mage att begära 100 riksdaler för nytt reg.bevis. Därav ny kontakt med köparen som kan ha ett senare formulär i sin ägo.

Stig.L sa...

Jag har även blivit drabbad av detta,hade ett reg.bevis från 2002
även det för gammalt,så det var bara att betala och se glad ut.

Lae i Nordtorp sa...

Och ändå har Mumien en sådan ordning på nästan alla papper. Det rätta har kommit fram óch batteriet är på väg. Men ett getingbo måste saneras före avfärd.