17 mars 2011

Forden är hemma igen....

....och vi är 3000 SEK fattigare. Men vad lägger man inte ut för en gammal trotjänare som är fem år äldre än katterna (9). Den förväntas nu göra rätt för sig fram till nästa besiktning då den skall avyttras eftersom Mumien då förhoppningsvis har gått i pension och vi klarar oss med en bil. Då blir det hästmålning på heltid förutom de solresor hon lovat bjuda på när målarinkomsterna blir större än utgifterna för helpension i Nordtorp. Faktum är att solen har gjort comeback flera gånger den senaste veckan så vi går säkert mot bättre tider och på söndag är det vårdagjämning. Men det viktigaste just nu är att bli av med snö och is, då sprider sig säkert vårruset i kroppen samtidigt som blåsippan ute i backarna stå. Jag gjorde en kortare blogpaus än jag tänkt så vi har fortfarande inte fått någon ny partiledare men dock en kandidat. Även om han inte är någon större kändis för mig så hade jag faktiskt rätt när jag påstod att det måste finnas duktiga personer ute i bygderna som kan plockas fram vid behov. Nu gäller det bara att bevisa att kunskaperna i annat än retorik och försvarsfrågor finns. Lycka till!

3 kommentarer:

rolf ohlson sa...

Ordningen återställd. Gott så.
Har kollat Mumiens bildspel. Är en stor beundrare av hennes konstnärliga förmåga!!

Anonym sa...

ÄR det årets blåsippor?
Tror knappast det?

Mumien sa...

Anonym
Nej inte är det årets inte. Idag var marken åter täckt av ett decimetertjockt täcke (minst) av snö. Fanns det något under så kröp det nog ner igen. Men snart.....