18 mars 2011

Glömde, vadå?

Jojomensan igår var det S:t Patricks day och ovetande om detta satt jag och skrev om blåsippor och vår på bloggen. Fram emot kvällen ringde Petterssons och meddelade att de satt på Jamesons på Folkungagatan i Stockholm. De firade det ormutrotande helgonet med några pints och en bit god mat innan de skulle gå på Irländsk afton någonstans på söder. På så sätt blev jag frälst från glömskan och kunde även jag hylla nyss nämnde Patrick. Tyvärr fanns ingen Guinness inom räckhåll men Sort Guld är inget dåligt substitut. Speciellt som jag lyckades skrämma fram en slatt Paddys Whiskey från de innersta gömmorna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kör med gamla bilder?För där stod ju en inom räckhåll!

Lae i Nordtorp sa...

Det var för att illustrera vad jag saknade. Bilden är tagen hos Björn Bagare i Svenljunga 2005 när vi körde Karin för att vårstäda på kyrkogården.