12 februari 2008

Det kör i hop sig.

I dag använder jag ett av svärmors favorituttryck, det kör i hop sig. Här är man van att ta allt i sin egen takt och så händer allt på en gång. Elektrikern kommer klockan 10 för att försöka rätta till mina inkopplingsförsök. Men klockan 10 det var ju då vi skulle hämta nya bilen. Efter en svår prioritering kommer jag fram till att vi behöver lampan bättre än bilen. Bilen skulle ju ha levererats efter nyår så vad gör några timmar hit eller dit.
Efter nyår förresten, det är det ju fortfarande så deras leveransbesked kanske var riktigt ändå. Hur som helst så kommer vi konstigt nog att anses vara lite "mindre" av miljöbovar i framtiden, då vi skall köra på etanol. Men detta är ju bland annat framställt av sockerrör vilka odlas i före detta regnskogar i Brasilien!?!!??. Ursäkta om jag inte riktigt får logiken att gå ihop med miljökraven.

Men det allra bästa är att jag i fortsättningen styr min tid själv.
Det har inte varit några problem att köra hustrun på morgonen när jag behövt bilen, men min aktionsradie har varit kort då jag alltid måste vara tillbaka innan hon slutar jobbet.
Igår var det första dagen det var tillräckligt torrt att ta ner ljusslingorna. Hängde för säkerhets skull upp dem inomhus innan nerpackningen för sommarförvaring. Jag lyckades också tukta kaprifolen lite. Vädret var underbart +6 grader och en stor gul skiva på himlen. Men det ser ut att rätta till sig redan idag. Fukt, dis och nollgradigt.

Inga kommentarer: