04 februari 2008

Strålkastare stör nattfriden.

Som grinig gammal gubbe har jag previlegiet att få gnälla på småsaker i tillvaron. Till exempel frågar jag. Vad skall man ha vägljus på landsbygden till? Förr var här mörkt på nätterna, vi kunde titta på stjärnorna i förhållandevis enkla kikare och sedan sova gott i mörkret. Nu är det inte nog med att vi själva har vägljus och elljusspår inpå knuten, det byggs ständigt nya villaområden överallt i vår utsiktssektor. Det genererar nya gator och vägar med starkt upplysta rondeller, vilka tävlar om att lysa in i mitt sovrum. Det är nästan så jag börjar propagera för att mångdubbla kraven på utsläppsrätter för dessa onödiga ljuskällor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Association text med Dagens bild: Javisst är det "öken" med alla dessa lampor i onödan. Vad gör Reinfeldt åt detta? Jag bara frågar?

Anonym sa...

Han gör nog som en präst jag hört talas om, sticker huvudet i sanden.

Anonym sa...

Två damer bodde i samma hus. Den ena hade fått cykeln stulen och den andra hade blivit änka. Prästen kommer och skall beklaga sorgen men går till den tanten som blivit av med cykeln. När han beklagar svarar hon "det gör inte så mycket för han var utsliten fram och luften gick ur där bak. Men den var bra för pigorna att öva på"
Så nu vet ni hur pigavdraget uppfanns.

Lae i Nordtorp sa...

Det är roligt att associera.Nu har vi fått ihop två kameler, tre åsnor och en struts. Anstränger man sig riktigt kan det bli en gris också.(Pig)