20 februari 2008

Det var en pärs!

I dag är jag på benen igen. Jag har nog aldrig haft influensa förut. Tio dagar med olika symtom varje dag och feber bortemot 40 grader hela tiden. I måndags när febern hade släppt, men jag fortfarande hade ont i bröstet fick jag åka till Sandared och träffa en ung kunnig läkare. Han ansåg att jag borde kommit tidigare men trodde sig ändå om att kunna bota det som var på gränsen till lunginflammation. Kortison och antibiotika var de undermedel som redan idag fått upp humöret men knappast orken. Tack för resten för alla glada tillrop. Det värmer.
På tal om att komma tidigare minns jag en chef jag hade när jag flyttade till Borås. Han körde inne i staden i rusningstrafik och rätt vad det är kör en gammal dam in i sidan på hans stora Opel. Förarna stiger ut och damen säger"jag är så ledsen men jag har väntat så länge" Chefen som var en väluppfostrad gentleman svarade "Ja, jag är också ledsen men jag kunde inte komma tidigare".

3 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Skönt att Du blir bättre. Nu vet du skillnad på förkylning och influensa!! Det vet man först när man haft det. Ta de lungt nu.

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka igen. Det blev faktiskt väldigt tomt i cyberspace när bloggen "stod still".
Dagens bild var särskilt intressant tycker jag. Hade nästan helt glömt hur det såg ut där då. Minnen vaknar till liv.

Gunnar Klasson sa...

Yes!
Lae är på benen igen, härligt!