06 oktober 2008

Full fart.

Under mitt blogguppehåll har jag kört bil många mil, men även hunnit med en hel del trevligheter. Jag har besökt Väjern, Uddevalla tre gånger, Sollentuna och Varberg. I Sollentuna fick vi äta av tårtan och njuta av alla framsteg solstrålen Matilda gjort sedan vi träffades sist. Promenader i brittsommaren hanns också med liksom diskussioner i lampans sken.
Därefter bar det av mot Apelviken i Varberg dit vi efter köer på E4:an orsakade av andras olyckor kom fram efter midnatt. Redan 09.15 på morgonen var vi inbokade på tångbad som Mumien presentades med vid sitt "The big six O" i våras. Gissa om vi var trötta. Men Varberg visade sig från sin bästa sida även om Kajsa var ute och blåste en del. Jag har faktiskt aldrig tidigare tänkt på att det söder om Apelviken är det ett stycke natur som har vissa likheter med Bohuslän. Fina promenadvägar och många bilder.
Här rekommederar jag ett bildspel om ni länkar in er på http://picasaweb.google.se/nordtorp.pp.se/2008_09_29
Promenaderna behövdes då maten var, om än nyttig, riklig och god. Efter massage och lunch åkte vi hem för vila innan nästa kalas tog vid på torsdag. Jag hade tänkt stanna kvar i Uddevalla och se Oddevold på lördagen men jag insåg att det med min karaktär är svårt att hålla diet på andra ställen än i hemmet. Jag skall nämligen röntgas i morgon så lördag och söndag har jag endast fått kokt fisk och saftsoppa. I dag är det ännu värre, enbart juice, vatten och Salilax.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen åter!Ni har haft det härligt och omväxlande , det kan man se!Såå fina bilder!
De flesta i Vågens tecken , naturligtvis.
Men , som medlem i "Handarbetets Vänner", kan jag inte undanhålla mig "nöjet" att påpeka att brittsommar kan bara infalla efter 7 okt.Birgittadagen.
Lycka till med röntgen!

Solnasnackar´n sa...

Hej Lae,
Din blogg har saknats. Väl mött igen!
-loa

Anonym sa...

Instämmer med solnasnackarn...

Solnasnackar´n sa...

Lae förresten,
Synd att du inte kom till Rimnersvallen. Då hade vi setts där!
-loa

Lae i Nordtorp sa...

Hej alla!
Det är roligt när man blir uppskattad.