07 oktober 2008

Röntgenstrålning är skadligt för kroppen.

Men den är ett ovärderligt hjälpmedel för att i tid upptäcka kroppsliga skavanker vilka därefter kan botas genom livsfarliga operationer eller beroendeframkallande läkemedel. I dag har kroppastollen utsatts för strålning både i halsrygg och tarmar. Jag lovar att det sistnämnda inte var särskilt trevligt. Men det bästa är att dieten är över. I går serverades enbart vatten och saftsoppa medan det i helgen hölls luculliska orgier på kokt torsk och vitt bröd. En lista med goda råd att undvika förstoppning försågs jag också med inför hemfärden. Ett av dem var promenader. Problemet är bara att magen inte har upptäckt förstoppningen än så jag kan inte gå särskilt långt från "the restroom". Men det lugnar sig säkert framåt kvällen så att jag efter promenaden kan njuta av en god ryggbiff och en kall ÖL.

Passande nog fick jag denna historia från Rolf i går: Er make behöver röntgas sade läkaren till en fru. "Det tror jag inte, han är redan genomskådad".

1 kommentar:

Solnasnackar´n sa...

Jag önskar dig en riktigt god biff ikväll!