10 mars 2009

Vid skampålen.

Efter att ha försummat bloggen under flera dagar har jag satt mig i skampålen och vi hoppas på bättring från idétorka och sjukdomar. Mumien har till och med tappat rösten i dag så nu är det mina åsikter som gäller i Nordtorp några timmar. Vad jag inte behöver skämmas för är att jag tagit emot medalj för "flit och retlighet i rikets tjänst." Varför jag tog medalj och inte klocka som alla andra var av följande skäl. På en SF-kongress jag deltog i fanns det en motion om att guldklockans boett skulle utformas som en medalj. Pinsamt nog var motionen från min egen avdelning och jag vägrade argumentera för den på kongressen. Jag tyckte jag hade all rätt till det då den tillstyrkts av representantskapet mot styrelsens avslagsyrkande och att jag redan vid beslutet förde mitt ställningstagande till torgs. Jag har aldrig uppfattat någon kritik mot mitt agerande i det fallet. Däremot frågade jag mig varför det var så skamligt att få medalj att folk valde klockor och vasar istället men gärna ville ha dessa föremål utformade som medaljer. Jag har faderns guldklocka i en låda. Den fungerar inte men å andra sidan vad har jag för nytta av medaljen i bankfacket. Men det var tur vi inte inväntade det som affischerna i ATP-valet förespråkade. Gärna medalj men först en rejäl pension. Då hade de flesta av oss fått vänta länge än på medaljen.

1 kommentar:

Solnasnackar´n sa...

Jag har en skyttemedalj från I17 i en ask därhemma. Fick dessutom 50:- vill jag minnas.
Det var sannerligen inte Bom, Bom, Bom den dagen på skjutbanan.
Klockrent!