19 mars 2010

Bitarna faller på plats.

Jag läste på en annan trevlig blogg hur snön rasade från taken i Uddevalla. När jag sitter här och läser händer samma sak hos mig. Det brakade till två gånger efter varannat. Snön som legat vit och senare grå på taket ända sedan 22 december fann för gott att lämna sitt läger, och tro mej eller ej, den missade vår gång ut till vändplanen med endast någon centimeter. Ingen fara varken för folk eller bilar alltså men våra jamande vänner lever farligt nu. Jag tror inte jag under mina 44 år i Nordtorp upplevt att snön legat kvar under så lång tid och att hetgraderna har lyst med sin frånvaro under en lika lång period. Men det förebådar säkert en underbar vår och en lång varm sommar. De andra bitarna som fallit på plats är att snickarna är så gott som färdiga på insidan och målaren, elektrikern och rörläggaren har nu fritt spelrum med sina uppgifter. T o m badkaret är på plats och får vi nu vatten och avlopp så kanske vi både kan bada och koka kaffe. Sol-Luft-vatten anläggningen kräver sitt utrymme men när alla bitarna kommer på plats så hoppas jag att det blir både billigare och bättre än vad vi har det i dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man förleds nästan att , i hastigheten tro, att snön fallit inomhus!

Lae i Nordtorp sa...

Det är bara Jambo som gömt sig under husses T-shirt. Men med tanke på storleken kan man faktiskt tro att det är en snödriva.

Unknown sa...

Vad är det för pool??

Mumien sa...

Tobias
Det är Sollentunas pool. Den brukar ha antagit lagom badtemperatur när det är dags för dem att åka hem igen. Men med tanke på att sommaren 2010 kommer att bli jäääättevarm så kanske det hinns med att bada i den igen.