23 mars 2010

Vals i Valparaiso.

När vi var och lyssnade på Glenn Wish för några veckor sedan fick vi ett underbart gott vin. I vetskap om att jag inte skulle komma ihåg namnet till dess jag kom hem pillade jag loss en reklamtag som hängde om flaskhalsen för att kunna höra mig för på monopolet om den finns över disk. Jag har glömt det också men idag hittade jag den lilla lappen och tog mig för att läsa igenom den. Då fick jag se att den marknadförs av Viña Tarapaca. Och var har man hört att ormarna börjar skallra, om inte i Tarapaca. Så ett gott vin skall njutas med bra musik och då tar jag väl Vals i Valparaiso av Evert Taube med ett annat gott Chilenskt vin, Cassilero del Diablo. Det kan njutas så väl rött som vitt. Sedan får vi se om Natura+ från Tarapaca går att få tag i före pensionsdatumet.

Inga kommentarer: