21 mars 2010

En lycklig minut.

Mumien och jag var ute och gick på snöfria och nästan torra vägar. Då säger hon "sådana här dagar är bra, man behöver varken skotta snö eller klippa gräs." Jag kunde ju inte annat än att hålla med och kom att tänka på Kamprads yttrande när IKEA:s resultat vida överträffade budget. "Jag föreslår en lycklig minut!" Och visst kan vi ta en lycklig minut som parentation till den förhoppningsvis avlidna vintern. Jag lyckades ta kort på våra skuggor och ett självporträtt. Var påskelden skall vara ser ni tydligt på ett kort för nu sticker det riset som jag hann köra dit i höstas upp ur snön. Skidspårens kondition är inte den bästa längre men min är på väg. Ändå är här en tapper skara som åker runt. De tränar säkert för nästa års Vasalopp medan vi ligger i träning för baddräkt 2010.

1 kommentar:

Anonym sa...

I min avlägsna ungdom hände det att det var sådana vintrar som denna. Då minns jag att man gladdes åt den första smutsiga snön på förvåren!