15 november 2010

Borås utsmyckas från Nordtorp.

I dag hämtades den första av de två granar som stått i gamla småskolans trädgård. Den skall bli julgran vid Hötorget i Borås. Den andra skall hämtas i morgon för att också bli julgran vid ett annat av stadens torg. Jag hoppas hinna fram i tid i morgon för att få bättre bilder. Men snyggare granar har nog inte Boråsarna haft på många år. Jag måste åka in till staden och plåta på plats när de är ljussatta så att jag kan deltaga i det årliga julgranskriget. När lastbilen tråcklade sig ut och jag skulle föreviga granen lyckades jag även få med gode vännen Gösta, som ägt granarna och huset ända fram till i somras, på bilden. Klicka på bilderna så blir de större.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var som huggan!

Solnasnackar´n sa...

Allt gott kommer från Västra Götalands egna Eden.

Anonym sa...

I dag sålde dom västgötakorv på vårat lokala torg. Ska försöka tåla mig till närmare jul om dom har den då.
Men den kan nog inte tävla med korven som mor stånkade!